
NADCHODZĄCE
WYDARZENIA
Centrum Edukacji Ekologicznej i Rewitalizacji Jezior
Zespół Placówek Oświatowych
w Szczecinku
CEEiRJ z kasą na projekt
Po raz kolejny szczecineckie Centrum Edukacji Ekologicznej i Rewitalizacji Jezior otrzyma dofinansowanie z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Szczecinie. Środki w kwocie 32 050 zł przeznaczone zostaną na realizację projektu „Człowiek - jego miejsce i rola w środowisku - edukacja ekologiczna w Centrum Edukacji Ekologicznej i Rewitalizacji Jezior w Szczecinku - edycja 2019”. Celem dofinansowania projektu jest podjęcie w roku 2019 następujących działań z zakresu edukacji ekologicznej:
1. Zrealizowanie w Centrum Edukacji Ekologicznej i Rewitalizacji Jezior w Szczecinku cyklu wykładów i warsztatów przeprowadzonych przez pracowników Wydziału Biologii Uniwersytetu Szczecińskiego uczniów szkół podstawowych i ponadpodstawowych. W ramach ww. działania planuje się również wyjazd około 3 grup na zajęcia na Wydziale Biologii Uniwersytetu Szczecińskiego.
2. Organizacja w CEEiRJ trzech konferencji tematycznych:
- „RevitaLife 2019” - zgłębiającej tematykę metod rewitalizacji wód;
- „ASF - problem - wiedza - informacja”, zgłębiającej tematykę afrykańskiego pomoru świń, sposobu rozprzestrzeniania się wirusa, metod walki z tą chorobą oraz profilaktyki;
- „Trudne sąsiedztwo? Gatunki chronione, a człowiek - wilk, bóbr, kormoran, żubr”, zgłębiającej tematykę współistnienia człowieka z gatunkami chronionymi.
3. Zakup rowerów stacjonarnych, wyposażonych w prądnicę i stację przetwarzania napięcia umożliwiającą produkcję energii elektrycznej wraz z edukacyjnym panelem żarówkowym tak, aby odwiedzający (będzie to atrakcja zarówno dla dzieci, jak i osób dorosłych) nasze centrum mogli się przekonać o tym jak trudno jest wyprodukować chociażby małą ilość energii, potrzebną do zasilenia zwykłej żarówki.
4. Zakup mikroskopów stereoskopowych wraz z kamerami cyfrowymi (2 sztuki), umożliwiającymi obserwację obiektów nieprzezroczystych w świetle odbitym. Oferują mniejsze powiększenia niż mikroskopy biologiczne, ale obiekty obserwowane przez takie mikroskopy widziane są trójwymiarowo, czyli tak, jak w rzeczywistości i przeważnie nie wymagają preparowania próbek. Można za ich pomocą obserwować owady (także żywe), minerały, kawałki roślin i zwierząt bez konieczności przygotowywania pracochłonnych preparatów.
5. Zakup podstawowego sprzętu do badań wody: siatka hydrobiologiczna, sieć planktonowa, podstawowa (w. 65), skrobak dna, sieć workowa z dnem sitowym, czerpak osadu/mułu, drążek teleskopowy (150-385 cm), pipeta miarowa 1 ml (10 szt.), przenośny miernik pH/EC/TDS/°C.
Realizacja niniejszego projektu ma na celu podniesienie atrakcyjności oferty edukacyjnej naszej placówki i umożliwienie przeprowadzenie kolejnych ciekawych zajęć popularyzujących naukę i odkrywających przed ich uczestnikami tajniki otaczającej nas przyrody.
tekst, foto: Marcin Tadzik, CEEiRJ 2019
343 : #0
SELECT COUNT(id) FROM modx_easy2_files WHERE dir_id IN (00) AND status = 1